Fjällrävnove iniciative za ohranjanje narave

Deset let nazaj je fjorde v okolici norveškega Svalbarda napolnjeval led. Danes je od ledenih površin ostala le še voda, ki zelo redko v celoti zamrzne. Zastrašujoče je opazovati takšne masivne spremembe v našem okolju, še posebej če se zgodijo v tako kratkem času.

Svalbard je dom severnih medvedov. S tem ko se led tali bodo te bele zveri prve, ki bodo trpele, in že trpijo, posledice. Severni medvedi za preživetje potrebujejo led na morsi gladini - uporabljajo ga kot splav, za lažji lov. Če ni ledu, zanje ni hrane in ko ni hrane medvedje postanejo nesrečni. In ko so nesrečni se ne razmnožujejo. Tako so že na robu izumrtja.

Ljudje smo izgubili povezavo z naravo. Podnebne spremembe so za nas samo številke in podatki, ki se nas trenutno še ne tičejo tako zelo, da bi bilo vredno ukrepati.

 

Fjällräven se že dolgo časa zaveda človekovega vpliva na naravo, in kar je še pomembneje, s svojo prepoznavnostjo širi zavest o pomembnosti narave. 

ARCTIC FOX INICIATIVA

Ste že slišali za arktično lisico? Fjällräven že od leta 1990 podpira in financira raziskave te sramežljive a igrive lisičke. V slabih tridesetih letih se je njihova populacija drastično zmanjšala. In postale so ena od skandinavskih živalskih vrst, ki jim zaradi drastičnih podnebnih sprememb sledi izumrtje.

arctic fox initiative

Arktične lisice delimo v dve veji: tiste, ki se hranijo z morsko hrano in tiste, ki se zadržujejo globlje v celini in se hranijo z glodavci in podobnimi manjšimi živalmi. Tako kot pri medvedih, tudi na reprodukcijo arktičnih lisic vpliva dostop do hrane. Kar je še bolj zaskrbljujoče: te živali niso izbirčne a kljub temu jim hrane zaradi podnebnih sprememb in večjih plenilcev primanjkuje. Medtem ko severno-ameriške in islandske arktične lisice s prehranjevanjem zaenkrat še nimajo težav, pa so skandinavske že ogrožene. Pa še to: njihova usoda je bila po vsej verjetnosti zapečatena že v zgodnjem 20. stoletju, ko so jih lovili zaradi njihovega posebnega kožuha.

fjallraven logo

Ni torej presenetljivo, da se je Fjällräven pri oblikovanju svojega logotipa odločil prav za to čudovito živalico in s tem opomnil na njen obstoj. Po dveh letih skrbnega načrtovanja je Fjällräven letos spomladi javnosti predstavil The Arctic Fox Initiative. S tem projektom podpirajo organizacije, ki delujejo v smeri ohranjanja narave in so na takšen ali drugačen način povezane s podnebnimi spremembami ali motiviranjem ljudi, da začnejo svoj čas preživljati v naravi. Dlje časa ko preživimo v naravi, bolj se zavedamo pomembnosti njenega obstoja in ohranjanja rastlinskih in živalskih vrst. 

Fjällräven je letos izbral tri te tri projekte, ki jih bo financial s sredstvi, zbranimi s prodajo Kånken Art in Kånken Rainbow nahrbtnikov:

The Beach Clean Network: Neprofitna organizacija sedežem v Veliki Britaniji. Njihova ideja: vsakič ko gremo v naravo, naj si bo plaža, travnik ali gozd, si vzemimo 2 minuti in poberimo smeti, ki ležijo na naši poti. Preko #2minutebeachclean, #2minutelitterpick in #2minutestreetclean lahko sledite  njihovim uspehom. 

Leave No Trace: Neprofitna organizacija iz ZDA. Posvečajo se zaščiti narave s tem, da ljudi učijo kako v njej uživati, a hkrati biti odgovoren. Osredotočajo se na raziskave, izobraževanja in iniciative, ki razumljive čisto vsakemu posamezniku.

Hej främling!: Švedska nevladna organizacija, ki zastonj ponuja organizirane aktivnosti v naravi. Sprva je bil namen aktivnost integracija imigrantov in beguncev v švedsko kulturo. Danes se osredotočajo na vse družbene skupine, ki si zaradi nizkega socialnega statusa takšnih aktivnosti ne morejo privoščiti.

ŠVEDSKA TEKSTILNA INICIATIVA

Priznati je potrebno, da je tekstilna industrija ena največjih onesnaževalk okolja. Prispeva nekje med 2% in 10% vseh toplogrednih plinov. Številke pa še kar rastejo. Kaj Fjällräven dela v tej smeri?

  • Leta 2011 so začeli krepko zmanjševati vsebnost PFC-ja v imprenaciji oblačil
  • Industrijski bombaž so zamenjali za naravnega
  • Če je le mogoče za proizvodnjo oblačil, nahrbtnikov in ostale outdoor opreme uporabljajo reciklirane materiale - naj si bo to volna ali plastenke.

Združili so še z drugimi večjimi skandinavskimi znamkami z namenom rešiti naravo. skupina danes vključuje kar 40 skandinavskih znamk, med njimi Fjällräven, H&M in Peak Performance. Njihov cilj je do leta 2030 zmanjšati izpust toplogrednih plinov za 30%.

SLEDLJIVOST VOLNE

Volna je že desetletja del Fjällrävna. Uporabljajo jo za izdelavo kratkih majic, puloverjev, in drugih zimskih oblačil. Na žalost, bolj ko so jo uporabljali, manj so vedeli o njenem izvoru. Sodelovati so začeli s proizvajalcem volne iz Nove Zelandije - ZQ Wool, ki zagotavlja, da je volna pridobljena na okolju in živalim prijazen način. 

fjallraven volna

Ne samo, da se pri Fjällrävnu osredotočajo na sledljivost volne. Aktivni so tudi na lokalni ravni in podpiranju lokalnih obrtnikov. Pred tremi leti so začeli sodelovati tudi z lokalnimi pridelovalci volne iz švedske pokrajine Brattland. Njihov Brattland Sweater No.1 je narejen iz 100% sledljive švedske volne s farme Brattlandsgården iz kraja Jämtland. Še en projekt, ki zagotavlja etično in okolju prijazno proizvodnjo.

fjallraven brattland volna

 

Preživite čim več časa v naravi. Le tako boste videli in se začeli zavedati kaj vse lahko izgubimo, če ne spremenimo življenjskega sloga. Narava je naš dom. Varujmo jo.

 

 

 

25 september 2019